RoadRecord amerikai vizeken

2021.05.13.

Barazsy Ákossal, a RoadRecord alapítójával beszélgetett nemrég Sárospataki Albert, a Clubhouse podcastjában.

Az interjú során sorra vették azokat a történéseket, meglepetéseket és felmerülő akadályokat, amelyekkel a magyar cégvezetőnek amerikai cége, a MileageWise indításakor szembe kellett néznie.

“[A RoadRecordot] a 2000-es évek elején saját használatra kezdtük fejleszteni és 2005-től értékesítjük az ügyfeleknek. Mindenki kivétel nélkül alábecsüli, amikor olyan terméket akar csinálni, mint a RoadRecord. Vannak fejlesztések, de aki belevág, később rájön, hogy ez sokkal macerásabb, mint gondolta. Nagyon elhúztunk az utóbbi években. Ez is inspirálta az amerikai terveinket, hiszen masszív piacvezetők lettünk, messze 90% felett van a piaci részesedésünk Magyarországon, ennek minden előnyével és hátrányával. Amúgy is réspiacon vagyunk, tudunk növekedni, de már nem tudunk szinteket lépni. Nincs már két-háromszoros szorzó a piacban. Ez volt az egyik motivációnk is, amikor Amerika mellett döntöttünk: ha már van egy jó termékünk és van egy százszoros piac – nem népesség, hanem felhasználói alapon –, akkor nézzük meg, hogy mit tudunk csinálni.”

A RoadRecord testvércége, a MileageWise 7 hónapja van az amerikai piacon. Az összegyűlt tapasztalatok tanulságosak, de kifejezetten az útnyilvántartó programra, mint termékre és az útnyilvántartó programok iparágára érdemes őket vonatkoztatni, hiszen más területen partra szállni vágyókat érhetnek egészen más tapasztalatok.

Első lépések: Bankszámlanyitás

Olyan nehezítő körülmények mellett, mint a MileageWise-zal szinte egy időben “induló” COVID-19 kiutazásra Ákosnak nem volt lehetősége. Ennek ellenére megvalósult a bankszámlanyitás a Transferwise segítségével és így a PayPallel is elindulhatott a közös munka. Ám az utóbbi szolgáltató váratlan adminisztratív követelményeket állított a cég elé: adószámot kértek Ákostól, melyet ő nem igényelhetett Amerikában, mert nem amerikai állampolgár. Mivel a PayPal letiltotta a MileageWise kinti bankszámláját, így sürgősen orvosolni kellett a helyzetet, hisz az ügyfelek már vásároltak volna. A megfelelő tanulságot az esetből levonva a cég ma már több pénzügyi szolgáltatóval áll szerződésben, az ilyen vészhelyzetek elkerülése érdekében.

Az amerikai piac nem a magyar piac

Bár valóban százszor nagyobb a piac Amerikában, de nem ez az egyetlen különbség a két terület között. A telefonos értékesítési stratégia, ami Magyarországon működik, a tengerentúlon továbbgondolásra szorult. Több az érdeklődő, de sokkal kevesebben veszik fel a telefon, valószínűleg azért, mert már így is nagyon sok értékesítő telefont fogadtak eddig, ezért “belefáradtak” az ilyen hívásokba.

Amerikában minden nagyobb

Kezdve a hirdetések, átkattintások árával, a versenytársak számán át (300 útnyilvátartó programot forgalmazó cég van kint Amerikában) a csalókon keresztül, mindenből több van Amerikában. A MileageWise-nak ezekkel az új akadályokkal is szembe kellett nézni a kinti piacon. Az első időszakba Ákos napi 16 órát dolgozott, de konszolidálta a hirdetések árát, a csalókkal, alaptalanul pénzt visszakövetelőkkel is megküzdött közben és kitartóan dolgozik a MileageWise fejlesztésén, hogy az lekörözhesse a kinti versenytársakat.

A legnagyobb magyar erény: A kitartás

Minden megélt tapasztalatra, legyen az jó vagy rossz, Ákos tanulságként, tanításként tekint. Elmondta, pénzügyileg vezette annyira tudatosan eddig is cégeit, hogy most nem okoz neki problémát a MileageWise beindításának finanszírozása. Minden beérkező élményt, például a telefonos értékesítések hanganyagát, feldolgoz, értékel és visszaépít a MileageWise továbbfejlesztésébe.

Egy amerikai könnyebben és hamarabb dob el egy céget, hogy ez nem sikerült. Mi, magyarok sokkal tovább kitartunk, a saját gyerekünkként kezeljük.” – mondja és ebben látja a siker kulcsát is. Bízik benne, hogy ez a különbözőség viszi majd sikerre vállalkozását.

A Barazsy Ákossal folytatott teljes interjú leirata a Billingo oldalán részletesen is olvasható.

Nem ez az első és egyetlen együttműködés a RoadRecord és a Billingo között: az online számlázó és az útnyilvántartó program összeköthetó, így a számlázóban felvitt adatokból egy mozdulattal készülhet NAV-álló útnyilvántartás vagy kiküldetési rendelvény.

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
23 785
Olvasók száma
2024első számúüzleti influenszere