Regisztrációs adó változás 2025: Mit kell tudni róla?

2025. március 1-jétől jelentős változások léptek életbe a regisztrációs adó kiszámításának módjában. De mit is jelent ez az autóvásárlók és a cégek számára? Nézzük meg részletesen!

Miért változott a regisztrációs adó 2025-ben?

A változtatások fő célja, hogy kevesebb régi, környezetszennyező autó kerüljön forgalomba, miközben előnyben részesítik az alacsony kibocsátású és elektromos járműveket. Az új rendszer a jármű teljesítményére és szén-dioxid-kibocsátására épül, így a környezetbarátabb autók kedvezőbb feltételekkel kerülhetnek piacra.

Mikor kell regisztrációs adót fizetni?

Regisztrációs adót az alábbi esetekben kell megfizetni:

  • Új vagy használt autó első magyarországi forgalomba helyezésekor.

  • Külföldről behozott autó magyar rendszámmal történő ellátásakor.

  • Az Európai Unióból vásárolt jármű magyarországi forgalomba helyezésekor.

  • Jelentős műszaki átalakítás után, amely új forgalmi engedélyt igényel.

  • Amikor egy gépjárműflotta-üzemeltető személygépkocsit ad bérbe belföldi
    illetőségű személynek

Az adó pontos összege a jármű műszaki jellemzőitől függ.

Hogyan számítják ki az új regisztrációs adót?

Korábban az adót főként a motor térfogata és az autó kora alapján határozták meg. 2025-től azonban az alábbi két tényező számít leginkább:

  • Teljesítmény (kW): Minél nagyobb teljesítményű az autó, annál magasabb az adó.

  • Szén-dioxid-kibocsátás (CO₂): Az alacsony kibocsátású járművek kevesebb adót fizetnek, míg a magas kibocsátású modellek jelentősen drágulhatnak.

Emellett az adó mértékét további, törvényben meghatározott szempontok is befolyásolják.

A teljesen elektromos meghajtású járművek (5E és 5Z környezetvédelmi besorolásba tartozók) továbbra is mentesülnek a regisztrációs adó megfizetése alól.

Az alapdíj minden esetben 45 000 Ft, amelyet a jármű teljesítménye és környezetvédelmi besorolása alapján a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény mellékletében megadott szorzók növelhetnek.

Példák az új számítás szerint Magyarországon újonnan forgalomba helyezett járművek esetén:
 
  • Egy Toyota Yaris Hybrid (1.5 Hybrid, 85 kW) alacsony kibocsátású jármű, így regisztrációs adója körülbelül 67 500 Ft.

  • Egy Mazda CX-5 2.5 AWD 143 kW teljesítményű jármű adója 180 000 Ft.

Hogyan hat ez az autópiacra?

  • Használt autók ára: A nagyobb kibocsátású autók értéke csökkenhet a magasabb adó miatt.

  • Céges autók beszerzése: A vállalkozások számára kedvezőbb lehet alacsonyabb kibocsátású járművek vásárlása.

  • Elektromos autók előnye: Az alacsony vagy nulla kibocsátású járművek jelentős adókedvezményt élvezhetnek, így egyre többen választhatják őket.

Mit érdemes tenni az autósoknak?

  • Tudatos választás: Aki hosszú távon szeretne pénzt spórolni, annak út céges autó vásárlás esetén érdemes alacsony fogyasztású, környezetbarát autót választania.

  • Céges autók optimalizálása: A vállalkozások az útnyilvántartás és a kiküldetési rendelvény segítségével csökkenthetik a céges autózással járó költségeiket.

A 2025-ös regisztrációs adó-változás hatással lehet a magyar autópiacra és az autóhasználókra. Az új rendszer kedvez a környezetbarát járműveknek, míg a nagy teljesítményű, magas kibocsátású autók megdrágulnak. A cégek és a magánszemélyek is jobban járhatnak, ha tudatosan választanak járművet, és kihasználják az útnyilvántartásban és kiküldetési rendelvényben rejlő költségcsökkentő lehetőségeket.

Hogyan segíthet a RoadRecord?

A RoadRecord Online útnyilvántartó program használata egyszerű: a RoadRecord mobil app segítségével menet közben akár automatikusan rögzítheted az útjaidat. Hó végén pedig az asztali gépről elérhető webes felületen szerkesztheted és véglegesítheted, majd kinyomtathatod a NAV-álló útnyilvántartásod. Ráadásul a hiányzó utakra automata ajánlást is kaphatsz.

Próbáld ki 14 napig ingyen, kötelezettségek nélkül!

Kipróbálom a piacvezető útnyilvántartót!

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
23 965
Olvasók száma
2025első számúüzleti influenszere