Elektronikus menetlevél

Az elektronikus menetlevél bevezetése jelentős előnyöket kínál a vállalkozások számára a hatékonyság, pontosság és költségmegtakarítás terén. Ebben a cikkben bemutatjuk, miért érdemes áttérni az elektromos menetlevélre, és választ adunk arra is, hogy vajon minden kisteherautónak kötelező-e menetlevelet vezetnie.

Az elektromos menetlevél / e-menetlevél jelentése

Az elektronikus menetlevél egy digitális dokumentációs rendszer, amely lehetővé teszi a járművek útvonalainak, használatának, üzemanyag-fogyasztásának pontos nyomon követését és a jogszabálynak megfelelő menetlevél kinyomtatását, bemutatását. Ez a modern technológia felváltja a hagyományos papír alapú menetleveleket, így időt és erőforrást takarít meg a vállalkozások számára.

Kiknek kell menetlevelet / e-menetlevelet vezetni?

Amennyiben a gépjármű össztömege több, mint 3,5 tonna, vagy a fuvarozási tevékenységet díj ellenében végzi (3,5 t össztömeg alatt is), és árut vagy személyeket szállít, akkor ebben az esetben kötelező a menetlevél vezetése.

Kiknek nem kell menetlevelet / e-menetlevelet vezetni?

A 3,5 tonna alatti kisteherautóknak nem kötelező menetlevelet vezetni, ha saját árut szállítanak, vagy nem szállítanak árut.

Útnyilvántartásra viszont szüksége van ezeknek a kisteherautósoknak is a lízing- és dízel ÁFA visszaigényléséhez (ami sok esetben 100%-ot jelent), valamint a gépjármű költségeinek elszámolásához.

Elektronikus menetlevéllel teljesen kiváltható a papír alapú menetlevél?

A technológiai fejlődés és a jogszabályi változások lehetővé teszik, hogy a vállalkozások teljesen áttérjenek az elektronikus menetlevelekre. Az átállás nemcsak a költségek és az adminisztráció csökkentését eredményezi, hanem a vállalatok versenyképességét is növeli a modern, hatékony megoldás által.

elektronikus menetlevél

Az elektronikus menetlevél előnyei

  • Időmegtakarítás: Jelentősen csökkenti a járművezetők és az irodai dolgozók adminisztrációs munkáját, így időt takarít meg és a munkavállalók több időt fordíthatnak produktív feladatokra.
  • Pontosság és megbízhatóság: Az automatikus adatgyűjtés kiküszöböli az emberi hibákat, így pontosabb és megbízhatóbb adatokat biztosít.
  • Törvényi megfelelés: Az elektronikus menetlevél segít betartani a jogszabályi előírásokat, mivel könnyen naprakész és hozzáférhető adatokat biztosít.
  • Környezetvédelem: A papírmentes megoldás hozzájárul a környezettudatos vállalati működéshez, csökkentve a papírfelhasználást és a hulladékot.
  • Kimutatások: Könnyen szétválaszthatók az üzleti és magánutak és néhány kattintással elkészíthetőek az összesítések és kimutatások.

Az elektronikus menetlevél bevezetése forradalmasította a járműflottát üzemeltető vállalkozások működését. A pontos és naprakész adatok lehetővé teszik a flottamenedzserek számára, hogy optimalizálják az útvonalakat, csökkentsék az üzemanyag-költségeket és növeljék a járművek élettartamát. Emellett a valós idejű adatok segítenek azonnali döntéseket hozni és gyorsan reagálni a váratlan helyzetekre.

Az e-menetlevél használata

A legtöbb elektronikus menetlevél szolgáltató GPS alapú rendszerrel biztosítja a pontos nyomkövetést, vagyis nyomkövető GPS eszközt telepítenek a járművekbe. A jármű helyzetét automatikusan követi a program, viszont az e-menetlevelek, hasonlóan a kézzel vezetett menetlevelekhez, általában folyamatos adatbevitelt is igényelnek. Például meg kell adni a sofőr nevét, a szállított személyek számát, az áru jellegét és tömegét.

Tippek az elektronikus menetlevél bevezetéséhez

  1. Válassz megbízható szolgáltatót: Fontos, hogy olyan e-menetlevél szolgáltatót válassz, amelyik megbízható és könnyen integrálható rendszert kínál.
  2. Képezd ki a dolgozókat: Biztosítsd, hogy a munkavállalók megértsék az új rendszer működését és előnyeit!
  3. Teszteld a rendszert: Kezdetben vezesd be a rendszert egy kisebb flottán, hogy az esetleges hibákat időben felismerd és kijavítsd.
  4. Monitorozd a folyamatokat: Rendszeresen ellenőrizd az adatokat és használd fel azokat a hatékonyság növelésére.
  5. Legyél nyitott a fejlesztésekre: Az elektronikus menetlevél rendszerek folyamatosan fejlődnek, így érdemes figyelemmel kísérni az új lehetőségeket és frissítéseket.

100% lízing- és dízel ÁFA levonás kisteherautóra útnyilvántartással

Ahogyan fentebb írtuk, a 3,5 tonna alatti saját árus kisteherautók útnyilvántartás vezetésével igazolhatják a céges használatot a lízing- és dízel ÁFA visszaigényléséhez és a költségek elszámolásához.

Az elektronikus menetlevélhez hasonlóan az útnyilvántartás területén is létezik már olyan megoldás, amivel automatikusan készülhet az ÁFA visszaigénylés alátámasztására szolgáló útnyilvántartás.

Megmutatjuk, hogyan spórolhatsz pénzt és időt NAV-álló útnyilvántartó programmal.

A RoadRecord Online útnyilvántartó program használata egyszerű: a RoadRecord mobil app segítségével menet közben akár automatikusan rögzítheted az útjaidat. Hó végén pedig az asztali gépről elérhető webes felületen szerkesztheted és véglegesítheted, majd kinyomtathatod a NAV-álló útnyilvántartásod. Ráadásul a hiányzó utakra automata ajánlást is kaphatsz.

Az e-menetlevelekkel ellentétben a RoadRecord esetében semmilyen eszközt nem kell az autóba építeni, csak egy regisztráció kell és máris a mobilodon vezetheted az útnyilvántartásod.

Próbáld ki 14 napig ingyen, kötelezettségek nélkül!

KIPRÓBÁLOM TÍZEZREK KEDVENCÉT!

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
23 785
Olvasók száma
2024első számúüzleti influenszere