Legutóbb frissítve: 2023.06.27.
A koronavírus járványhelyzet új kihívások elé állította a cégeket, amire gyorsan reagálva sokan áttértek termékeik házhoz szállítására. Nekik kiemelten fontos ismerni a céges érdekben történő autóhasználat elszámolásának lehetőségeit, mert most a visszaigényelhető ÁFA vagy az elszámolható összegek még többet jelentenek!
Kiszállítás saját gépkocsival/motorral
Azok a vállalkozások, akik most kezdtek bele a kiszállításba, sok esetben szállítócég helyett a saját autójukkal, saját munkatársaikkal oldják meg a házhoz szállítást. Akár céges autót, akár magánautót vagy éppen kisteherautót használnak, útnyilvántartás vagy kiküldetési rendelvény vezetésével jelentős összegeket takaríthatnak meg a cégek, és ebben a helyzetben minden forint számít.
100% lízing- és dízel ÁFA levonás céges kisteherautók után
A 3,5 tonna alatti kisteherautóknak nem kötelező menetlevelet vezetni, ha saját árut szállítanak, vagy nem szállítanak árut. Útnyilvántartást viszont kell vezetni a lízing- és dízel ÁFA levonáshoz, illetve a költségek elszámolásához!
Bér- és lízingelt céges személyautó után 90% ÁFA visszaigénylés
2019-től nem kell útnyilvántartást vezetni, ha valaki megelégszik a lízing ÁFA 50%-val (átalányadó), de útnyilvántartással akár 90-100% is elszámolható. Ez a különbség egy 11 millió Ft-os autó esetén 1.000.000 Ft nyereséget jelent a teljes futamidő alatt.
Egyéni vállalkozó céges útjainak elszámolása útnyilvántartással
Egyéni vállalkozók esetén a piaci tapasztalatok alapján havi átlag 700 km autóhasználat felett már az útnyilvántartással való elszámolás éri meg jobban!
Magánautó céges használatának elszámolása kiküldetési rendelvénnyel
Ha a vállalkozásnak nincsen céges tulajdonban lévő autója, a magánautók után is el lehet számolni a céges autóhasználat költségét!
A cég tulajdonosaként, vezetőjeként évente és átlagosan 1.900.000 Ft-ot számolhatsz el, amivel könnyen és legálisan csökkentheted házipénztáradat. Így kedvezőbben veheted ki a pénzt a cégből, mint például osztalék formájában.
Munkavállalóidnak a saját autójukkal megtett céges útjaik költségét kiadhatod adómentes béren kívüli kifizetésként. A cégvezetők sokszor megdöbbenve tapasztalják, hogy milyen sok kilométer tud összejönni egy-egy munkavállalónál és céges szinten ez milyen nagy összeget jelenthet.
A fenti csoportokba tartozó vállalkozásoknak mindenképpen ajánlott útnyilvántartást vagy kiküldetési rendelvényt vezetni.
Minden jogszabályi előírásnak és elvárásnak megfelelő nyilvántartást kézzel vagy Excel fájlban nem könnyű összerakni. Egy ideális online útnyilvántartóval viszont gyerekjáték!
Útnyilvántartó program applikációval
A RoadRecord program használata egyszerű: a futárok menet közben mobil appal rögzítik az útjaikat, majd hónap végén az asztali böngészőből megnyitható online programunkkal havonta csupán 7 perc alatt véglegesítik az útnyilvántartást vagy kiküldetési rendelvényt. Az intelligens útajánlás funkció segítségével pedig a hiányzó utak is könnyen pótolhatók.
Az útnyilvántartó nyomtatás előtt 70 féle logikai ütközést vizsgálva biztosítja, hogy biztosan NAV-álló legyen a bizonylat.
Sőt, ha a program nem lenne elég, spórolj időt és bízd szakértőinkre útnyilvántartás tervezeted elkészítését, amit minden hónapban átadunk, és akár visszamenőleg is el tudunk készíteni.