Így spórolt több mint 2,2 millió forintot egy informatikai cég vezetője útnyilvántartással

Ügyfelünk kérésére a nevet és a helyszínt megváltoztattuk, ugyanakkor az esettanulmányban szereplő adatok és tapasztalatok valósak.

A Győrben működő nyolcfős informatikai tanácsadó cég, a GyőrIT Solutions Kft. kis- és középvállalkozásoknak nyújt rendszergazdai szolgáltatásokat, szerverüzemeltetést és informatikai infrastruktúra-fejlesztést. Az ügyvezető, Farkas Zoltán, nemcsak a cég irányítója, de aktívan részt vesz az ügyfélkiszolgálásban is – sokszor személyesen jár ki partnereihez Győrön kívül is.

A cégautó, amit használ, egy tartós bérlet konstrukcióban finanszírozott Volvo XC60, amellyel havonta 1500–2000 kilométert tesz meg ügyféllátogatások, tárgyalások és karbantartások miatt. Bár a legtöbb hétköznap reggel ő viszi a kislányát az óvodába, az autóhasználat döntő része egyértelműen üzleti célú. Az ügyfelek elsősorban Győrben és Győr-Moson-Sopron vármegyében találhatók, például Mosonmagyaróváron, Csornán és Kapuváron. Átlagosan napi 2–3 ügyfélnél fordul meg. Hetente egy napot, jellemzően szerdán, irodai adminisztrációra és csapatmegbeszélésre szán.

Pénz kell a fejlesztésekhez

A cég fejlesztési tervei között szerepelt egy új rendszergazda felvétele és a teljes irodai infrastruktúra frissítése – többek között egy elavult szerver és notebookok cseréje. A szükséges források előteremtéséhez Zoltánnak fontos volt, hogy ott fogja meg a pénzt, ahol tudja.

Egy céges autó, ami pénzt hoz

Az év végi könyvelői egyeztetésen derült ki, hogy a korábban alkalmazott átalányelszámolás helyett útnyilvántartással jóval több ÁFÁ-t igényelhetnének vissza a cégautó után. A könyvelő megemlítette: egy másik ügyfél azonos konstrukcióval, de útnyilvántartás vezetésével az 5 éves futamidő alatt több mint 2 millió forintot tudott spórolni. 

“Nézzük, mennyit tudnál spórolni!”

A Volvo XC60 bruttó ára 27 millió forint, amelyből Zoltán cége 20% kezdőrészletet fizetett, azaz 5 400 000 Ft-ot. Ennek ÁFA-tartalma 1 148 032 Ft, amelynek eddig csak a felét tudták visszaigényelni, de útnyilvántartással, 90%-os céges használati arány elszámolásával 1 033 229 Ft-ot tudnak leírni, ami közel félmillió forinttal több, mint az 50%-os elszámolás esetében.

A havi lízingdíj bruttó 360 000 Ft, az áfa összege pedig 76 500 Ft havonta. Az útnyilvántartás alapján ennek 90%-át, azaz 68 850 Ft-ot írhatnak le havonta. Korábban az átalány-elszámolással csak az ÁFA felére volt lehetőségük, azaz 38 250 Ft-ra.

A különbség: havi 30 600 Ft.

Ez éves szinten 367 200 Ft, az 5 éves (60 hónapos) futamidő alatt pedig összesen 1 836 000 Ft többlet visszaigényelhető ÁFA.

A kezdőrészlet ÁFÁ-jával együtt így a teljes futamidő alatt elért megtakarítás meghaladja majd a 2,2 millió forintot.

Mivel a tartós bérlet az év második felében indult, az útnyilvántartás pótlásával még van lehetőség a kezdőrészlet ÁFÁ-jának visszaigénylésére is.

TIPP: Lízing ÁFA kalkulátor segítségével számold ki, hogy Te mennyit nyernél útnyilvántartással!

“Jól hangzik, de nekem erre nincs időm”

Ez Zoltán érdeklődését is felkeltette, de elsőre visszakozott: “Nekem erre biztosan nincs időm.”

Ekkor javasolta neki a könyvelő a RoadRecord útnyilvántartó programot és mobilalkalmazást. A próbahasználat meggyőzte: az automatikus rögzítési módok révén nem kellett kézzel vezetnie az utakat, a rendszer magától azonosította a céges és magánhasználatot a korábban felvitt partnerlista alapján, és hó végén csupán 7 percbe telt asztali gépén elkészíteni a NAV-álló útnyilvántartást. Ráadásul a hiányzó utakra automata ajánlást is kapott.

A pénz a cégben marad

A megtakarított összeg jól jött a cég új eszközeinek vásárlásakor, valamint az új rendszergazda részmunkaidős alkalmazásának elindításakor is. Zoltán úgy nyilatkozott: “A RoadRecord nemcsak pénzt, hanem időt is spórolt. Nekem erre nem volt kapacitásom, de a rendszer automatikusan végzi a dolgát, és havonta több tízezer forintot jelent.”

A pozitív tapasztalat pedig új lendületet adott: Zoltán már most tervezgeti a következő céges autók beszerzését. Hiszen ha útnyilvántartással szinte ÁFA-mentesen jutnak hozzá a jövőbeli flottához. Ez azt jelenti, hogy bár nem minden munkatársnak lesz Volvo XC60-as cégautója, de ahány autójuk lesz a jövőben, annyiszor legalább 1-1,5 millió forintot spórolhatnak meg. Ez nemcsak a pénzügyeknek, de a kollégáknak is jó hír, hiszen kényelmesebb, korszerűbb autókban dolgozhatnak majd.

Üzenet a hasonló vállalkozásoknak

“Ha napi szinten használod a céges autót, ne hagyj pénzt az asztalon. A RoadRecord épp az olyan időhiányos cégvezetőknek való, mint amilyen én is vagyok.”

Ha te is szeretnél több pénzt a cégedben tartani, próbáld ki a RoadRecord útnyilvántartót 14 napig ingyen, kötelezettségek nélkül, és optimalizáld cégautó költségeidet még ma!

KIPRÓBÁLOM TÍZEZREK KEDVENCÉT!

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
23 965
Olvasók száma
2025első számúüzleti influenszere